Old Man (Album Version) - Neil Young

存档灵魂:

Old man
老人家

 

【歌词】

 

Old man look at my life,
I'm a lot like you were.
Old man look at my life,
I'm a lot like you were.
老人家,看看我的生活,
我跟曾经的你有如此多的相像。
老人家,看看我的人生,
我跟年轻时的你有太多的相似。

Old man look at my life,
Twenty four
and there's so much more
Live alone in a paradise
That makes me think of two.
老人家,看看我的人生,
我才刚刚24,
前面还有太多未知路,
我却孤独生活在回忆天堂,
这让我想起过去二人世界。

Love lost, such a cost,
Give me things
that don't get lost.
Like a coin that won't get tossed
Rolling home to you.
失去了爱,如此爱的代价,
多么痛的领悟,
让我刻骨铭心。
就像一枚被掷出的硬币,
一路颠簸回家,重返你身旁。

Old man take a look at my life
I'm a lot like you
I need someone to love me
the whole day through
Ah, one look in my eyes
and you can tell that's true.
老人家,看看我的生活,
我跟曾经的你有如此多的相像。
我也需要有个人来爱我,
不分白昼和黑夜,
啊,有谁会凝视我的双眼,
它就会把这真相向你吐露。
一路颠簸回家,重返你身旁。

Lullabies, look in your eyes,
Run around the same old town.
Doesn't mean that much to me
To mean that much to you.
I've been first and last
Look at how the time goes past.
But I'm all alone at last.
Rolling home to you.
摇篮曲,就在你的眼中,
飘荡在同样古老的街。
对我没有任何意味,
对你却意味深长。
我就如猴子掰苞米,
看时光匆匆空逝去,
我将孤老终身。
一路颠簸回家,重返你身旁。

Old man take a look at my life
I'm a lot like you
I need someone to love me
the whole day through
Ah, one look in my eyes
and you can tell that's true.
老人家,看看我的生活,
我跟你的曾经如此相像。
我也需要有个人来爱我,
不分黑天和白昼,
啊,有谁会凝视我的双眼
它就会把这真相向你吐露。
一路颠簸回家,重返你身旁。

Old man look at my life,
I'm a lot like you were.
Old man look at my life,
I'm a lot like you were.
老人家,看看我的生活,
我跟曾经的你有如此多的相像。
老人家,看看我的人生,
我跟年轻时的你有太多的相似。


评论 ( 3 )
热度 ( 7 )

© 四点钟走马灯-子夜 | Powered by LOFTER