To Be By Your Side - Nick Cave

存档灵魂:

To be by your side
只为回到你身边

 

【歌词】

 

Across the oceans
Across the seas, 
Over forests of blackened trees.
Through valleys so still we dare not breathe, 
To be by your side.
漂过大洋,
越过大海,
穿过黝黑的森林。
穿过令人屏息的寂静山谷, 
只为回到你身边。

Over the shifting desert plains, 
Across mountains all in flames.
Through howling winds and driving rains, 
To be by your side.
越过变幻莫测的沙漠,
越过烈烈熔焰的山岭。
穿过狂风和暴雨,
只为回到你身边。

Every mile and every year for every one alittle tear.
I cannot explain this, 
Dear, I will not even try.
每走一英里, 每过一年, 每一个人都可能暗自潸然,
我无法解释, 也毋庸解释,
亲爱的,我甚至不敢尝试回忆。

Into the night as the stars collide,
Across the borders that divide forests of stone standing petrified,
To be by your side.
星星相撞坠毁, 深夜彻底漆黑, 
穿越怪石林立的疆界,
只为回到你身边。

Every mile and every year,
For every one a single tear.
I cannot explain this, 
Dear, I will not even try.
每走一英里, 每过一年, 每一个人都可能暗自潸然,
我无法解释, 也毋庸解释,
亲爱的, 我甚至不敢尝试回忆。

For I know one thing, 
Love comes on a wing.
For tonight I will be by your side. 
But tomorrow I will fly.
在我心中坚信一件事,
爱将生出翅膀载我而归,
今夜我会回到你身边,
但明日我将继续远走高飞。

From the deepest ocean
To the highest peak,
Through the frontiers of your sleep.
Into the valley where we dare not speak, 
To be by your side.
沉入深海之底,
飞过高山之巅,
穿越你梦境的边缘,
进入悄无声息的寂静山谷,
只为回到你身边。

Across the endless wilderness where all the beasts bow down their heads.
Darling I will never rest till I am by your side.
穿过让野兽都恐惧低头的苍凉荒野,
亲爱的, 我将刻不容缓不休不眠, 
直到回到你身边。

Every mile and every year, 
Time and Distance disappear I cannot explain this.
Dear No, I will not even try.
每走一英里, 每过一年,
光阴荏苒, 斗转星移, 我无法解释,
亲爱的, 不, 我甚至不敢尝试回忆。

For I know one thing, 
Love comes on a wing and tonight I will be by your side.
But tomorrow I will fly away, 
在我心中坚定一件事,
爱将展开翅膀载我而归,
今夜我将回到你身边,
但明日我将继续远走高飞。

Love rises with the day and tonight I may be by your side.
But tomorrow I will fly, 
Tomorrow I will fly, 
Tomorrow I will fly.
爱生生不息, 爱与日俱增, 
今夜我会回到你身旁。
但明日我将继续远走高飞,
明日我将远翔,
明日我将高翔
……


评论
热度 ( 29 )

© 四点钟走马灯-子夜 | Powered by LOFTER