Twenty Seven Strangers - Villagers

做过这样的梦~

存档灵魂:

Twenty Seven Strangers
27张陌生面孔

 

【歌词】

 

The bus was late
And forced us all to congregate -
Twenty-seven strangers made to stand and wait
The time went by
The sun went down, a baby cried
I just stood in line
But there is no queue -
No stagehand saying what to do
And you are me and I am you
公共汽车,晚点了,
所有人被迫短暂相聚——
27个陌生人站着,等待着。
时间悄无声息溜走,
太阳落下了山,有一个婴儿在哭。
我只是在无奈等待,
没有队列不分先后——
没舞台导演告诉该去做什么,
你看着我,我瞧着你。

 

The bus, it came
And everybody loaded in
Twenty-seven strangers in a moving can
The fluorescent light
Doubled everyone inside
The baby's face reflected in the shop fronts in the sky
But faces change
And rooms, they all get rearranged
And photographs all fade away
公共汽车,开过来了,
装载上每个等待的人。
27个陌生人或坐或站,在一个移动的空间,
车灯晃动着明暗,
车厢内每个人都变成两个,
婴儿的脸映在窗玻璃上的天空。
面孔变化着,
车内的空间,也不断被重新安排,
短暂的画面,不断变化不断消失。

 

The bus broke down
At the graveyard on the edge of town
Twenty-seven strangers separate without a sound
So I walked home
Just feeling nothing on my own
Noticing that tree of yours - I've been watching it grow
So that's why I'm late -
My dearest one, what can I say?
And tomorrow it could be the same when I do it all again
公共汽车,出了故障,
停在城镇边缘的墓地。
27个陌生人分开,道别的话也没说一声。
我孤独的走回家,
我感到失魂落魄。
凝望你种下的那棵树,我一直看着它的成长,
这就是为什么我迟到了——
我最亲爱的,我能说什么呢?
明天可能也是相同,我还会如此这般。


评论 ( 3 )
热度 ( 14 )

© 四点钟走马灯-子夜 | Powered by LOFTER